Všeobecné Obchodné Podmienky

(ďalej len "VOP")

I. Základné ustanovenia

  1. Tieto VOP upravujú vzťahy medzi zmluvnými stranami kúpnej zmluvy, kedy na jednej strane je živnostník s názvom Ladislav Ernest - Skakavky.sk, so sídlom S. H. Vajanského 4998/43, 94002 Nové Zámky, IČO: 40 886 999, zapísaný v Živnostenskom registri Okresného úradu Nové Zámky, Číslo: 404-19795, DIČ: 1044657262, Tel. č.: 00421 915 058 001, E-mail: info@skakavky.sk  (ďalej len „obchodník“) a na strane druhej je kupujúci - spotrebiteľ (ďalej len „kupujúci“). 
  2. Kupujúcim je spotrebiteľ. Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania (ďalej len „spotrebiteľ“ alebo „kupujúci“).
  3. Predmetom týchto VOP je úprava právnych vzťahov vznikajúcich pri kúpe a predaji predmetu kúpy prostredníctvom internetového obchodu umiestneného na internetovej adrese: www.skakavky.sk a predajom prostredníctvom stránky www.facebook.com/skakavky.sk
  4. Právne vzťahy obchodníka so spotrebiteľom výslovne neupravené týmito VOP sa riadia príslušnými ustanoveniami zák. č. 108/2024 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene a doplnení niektorých zákonov v platnom znení, zák. č 40/1964 Zb., Občiansky zákonník, ako aj inými súvisiacimi právnymi predpismi Slovenskej republiky. 
  5. Kupujúci uzavretím kúpnej zmluvy potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito VOP a že s nimi súhlasí, a to v znení platnom a účinnom v momente uzavretia kúpnej zmluvy. Aktuálne znenie VOP je kupujúcemu k dispozícii na webovej stránke obchodníka: www.skakavky.sk. Kupujúci si je vedomý, že mu kúpou predmetov kúpy, dostupných v internetovom obchode obchodníka, nevznikajú žiadne práva na používanie registrovaných značiek, obchodných názvov, firemných log či patentov predávajúceho alebo tretích strán, ak nie je v konkrétnom prípade osobitnou zmluvou dohodnuté inak.
  6. Tieto VOP obchodníka sa primerane vzťahujú aj na poskytovanie služieb obchodníkom pre spotrebiteľa v internetovom obchode.  

Orgánom dozoru je:  Inšpektorát Slovenskej obchodnej inšpekcie pre Nitriansky kraj , so sídlom: Staničná 9, P. O. BOX 49A, 950 50 Nitra 1, tel. č. 037/772 02 16, e-mail: nr@soi.sk

II. Kúpna zmluva

1. Uzavretie kúpnej zmluvy - Objednávka

  1. Návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy je umiestnenie ponúkaného predmetu kúpy (ďalej len „vec“, „predmet kúpy“ alebo „tovar“) obchodníkom do ponuky internetového obchodu. Kupujúci objednáva tovar prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho, telefonicky alebo mailom. Takto vykonaná objednávka sa považuje za záväznú a je v súlade so Zákonom o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji v znení neskorších zmien a predpisov chápaná ako zmluva uzavieraná na diaľku. Vzniknutú zmluvu (vrátane dohodnutej ceny) možno meniť alebo rušiť len na základe dohody strán alebo na základe zákonných dôvodov. 
  2. Pri každej objednávke musí kupujúci uviesť meno a priezvisko, dodaciu a fakturačnú adresu, telefónne číslo, e-mail; fyzická a právnická osoba podnikateľ aj IČO, DIČ, IČ DPH, názov tovaru, počet kusov, (objednávka prostredníctvom internetového obchodu predávajúceho tieto podmienky spĺňa automaticky). Tieto údaje budú v zmysle Zákona o ochrane osobných údajov použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim a nebudú poskytnuté tretej osobe (s výnimkou osoby zabezpečujúcej prepravu tovaru).
  3. Po doručení objednávky bude táto objednávka zaevidovaná v systéme predávajúceho a vtedy zároveň vzniká obchodný vzťah medzi predávajúcim a kupujúcim. Najneskôr do 48 hodín (v pracovné dni) predávajúci overí objednávku, spôsob dopravy a oznámi možnú dodaciu dobu alebo termín odberu, konečnú cenu a spôsob úhrady. Od tohto termínu je objednávka pre kupujúceho záväzná.
  4. Kupujúci má právo stornovať objednávku bez poplatku do 24 hodín od objednania tovaru bez udania dôvodu. Potvrdenie stornovania oznámi predávajúci kupujúcemu písomnou formou.
  5. V prípade ak predávajúci nevie dodať objednaný tovar, má právo takúto objednávku zrušiť. Pokiaľ už bola suma za objednaný tovar uhradená, zašle ju predávajúci kupujúcemu naspäť bankovým prevodom. Podmienkou platnosti elektronickej objednávky je jej pravdivé a úplné vyplnenie. Odoslaná objednávka je návrhom kúpnej zmluvy. Kúpna zmluva vzniká potvrdením objednávky predávajúcim prostredníctvom e-mailu.
  6. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci záväzne potvrdzuje, že sa oboznámil s týmito obchodnými podmienkami, a že s nimi súhlasí. Odoslaním elektronickej objednávky kupujúci akceptuje všetky ustanovenia obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania tejto objednávky, taktiež i platnú cenu objednaného tovaru uvedenú na internetovej stránke. Vlastnícke právo k tovaru prechádza na kupujúceho jeho prevzatím a zaplatením kúpnej ceny.

2. Dodacie podmienky

  1.  Kúpnou zmluvou sa obchodník zaväzuje, že odovzdá tovar, ktorý je predmetom kúpy kupujúcemu a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu a kupujúci sa zaväzuje, že tovar prevezme a zaplatí obchodníkovi kúpnu cenu. 
  2. Obchodník si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru, a preto sa kupujúci stane vlastníkom až po úplnom zaplatení celej výšky kúpnej ceny. Obchodník kupujúcemu odovzdá tovar i doklady, ktoré sa k tovaru vzťahujú, a umožní kupujúcemu nadobudnúť vlastnícke právo k tovaru v súlade so zmluvou.
  3. Obchodník splní povinnosť odovzdať tovar kupujúcemu, ak mu umožní nakladať s tovarom v mieste plnenia a včas mu to oznámi. 
  4. Obchodník odovzdá kupujúcemu tovar v zjednanom množstve, akosti a prevedení. 
  5. Ak nie je dohodnuté, ako má byť tovar zabalený, obchodník tovar zabalí podľa zvyklostí; ak nie sú zvyklosti, potom spôsobom potrebným pre uchovanie tovaru a jeho ochranu. 
  6. Dodacie lehoty sú pre rôzne druhy tovaru rôzne. Termín dodávky alebo odberu tovaru bude vždy oznámený kupujúcemu pri overovaní objednávky.
  7. Vo všeobecnosti je termín dodávky alebo odberu tovaru od 2 do 7 dní od dátumu overenia objednávky.
  8. Vo výnimočných prípadoch, keď niektoré druhy tovarov nie sú skladom, a nie sú k dispozícii ani u výrobcov a dovozcov môže byť dodacia lehota dlhšia.

III. Bezpečnosť a ochrana informácií

  1. Obchodník ako prevádzkovateľ spracúva osobné údaje kupujúcich v súlade so znením Nariadenia Európskeho Parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov (ďalej len „GDPR“) a zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov.  
  2. Osobné údaje kupujúcich spracúva obchodník na účel uzatvorenia kúpnej zmluvy, na účely vytknutia vád tovaru, na štatistické účely, ako aj na reklamné a marketingové účely obchodníka. Poskytnutie osobných údajov zo strany kupujúceho je dobrovoľné. Za týmto účelom spracúva obchodník osobné údaje dotknutých osôb v nasledovnom rozsahu: Kupujúci spotrebiteľ – meno a priezvisko, dodacia adresa/fakturačná adresa, email, tel. číslo, číslo účtu, dátum narodenia.  
  3. Tento súhlas so spracúvaním svojich údajov na účely uvedené v predchádzajúcej vete udeľuje kupujúci na čas do odvolania tohto súhlasu. Spracúvané osobné údaje uchováva obchodník po dobu trvania oprávneného záujmu, t.j. kým záujmy alebo základné práva a slobody dotknutej osoby neprevážia nad takýmito záujmami. Zákonná povinnosť uchovávania údajov v lehote určenej osobitnými predpismi tým nie je dotknutá. Pre zaistenie určitých činností a/alebo operácií, ktoré obchodník nedokáže zabezpečiť prostredníctvom vlastných zamestnancov, využíva služby iných subjektov. Na tieto účely sú spracúvané osobné údaje sprístupnené prepravným spoločnostiam, servisným organizáciám a organizáciám poskytujúcim služby (správa systému). Príjemcami osobných údajov môžu byť kontrolné, dozorné a iné štátne orgány v rámci výkonu ich činnosti v zmysle osobitného právneho predpisu (napr. Slovenská obchodná inšpekcia, Úrad na ochranu osobných údajov, Daňový úrad a pod.), súdy a orgány činné v trestnom konaní na základe ich vyžiadania, alebo v rámci oprávnených záujmov obchodníka ako prevádzkovateľa pri preukazovaní, uplatňovaní a obhajovaní právnych nárokov, zmluvne poverení poskytovatelia služieb, ako napríklad poskytovatelia poštových a zasielateľských služieb, finančných a poisťovateľských služieb, ďalší príjemcovia, ktorým je prevádzkovateľ povinný osobné údaje poskytnúť v zmysle osobitného zákona alebo oprávneného záujmu, ako napríklad audítori, právni poradcovia, daňoví a účtovní poradcovia, poisťovne, banky, úverové registre, tretie osoby hodnotiace využívanie služieb našich zmluvných partnerov, osoby, ktoré sú s nami v pracovno-právnom alebo inom obdobnom vzťahu, a to v rozsahu, ktorý je nevyhnutne potrebný pre výkon ich práce alebo práv a ktoré zároveň vo vzťahu k poskytnutým alebo sprístupneným osobným údajom budú mať v rozsahu a za podmienok dojednaných v písomnej zmluve, ktorú s nimi uzatvárame alebo ustanovenej všeobecne záväznými právnymi predpismi, povinnosť zachovávať o takýchto informáciách mlčanlivosť. 
  4. Na požiadanie má kupujúci právo od obchodníka získať informácie o osobných údajoch, ktoré sa ho týkajú a ktoré obchodník spracováva v rozsahu, ktorý je definovaný v § 21 zákona č. 18/2018 Z. z.. Kupujúci má ďalej právo požadovať, aby obchodník bez zbytočného odkladu opravil akékoľvek nepresnosti v osobných údajoch, ktoré sa ho týkajú. Kupujúci má právo na to, aby obchodník ako prevádzkovateľ bez zbytočného odkladu vymazal osobné údaje, ktoré sa ho týkajú, ak účel ich spracúvania skončil alebo je splnená niektorá z podmienok v § 23 ods. 2 zákona 18/2018, alebo ak je spracúvanie potrebné kvôli dôvodom v § 23 ods. 4 zákona 18/2018. Žiadosť o informácie alebo o opravu či výmaz údajov môže poslať poštou na adresu sídla obchodníka alebo e-mailom na adresu: info@skakavky.sk . Kupujúci má právo podať návrh na začatie konania podľa § 100 zákona č. 18/2018 Z. z. o ochrane osobných údajov a o zmene a doplnení niektorých zákonov na Úrad na ochranu osobných údajov Slovenskej republiky, v prípade, že sa domnieva, že obchodník spracúva jeho osobné údaje nezákonne alebo neprípustne.

IV. Prevádzková doba  

  1. Nakoľko sa jedná o internetový obchod, prevádzková doba internetového obchodu obchodníka nie je stanovená v závislosti od prevádzkovej doby konkrétnej internetovej prevádzky, v ktorej kupujúci uskutočňuje kúpu tovaru.
  2. V prípade neočakávaného zatvorenia každej jednotlivej internetovej prevádzky obchodníka alebo zásahu vyššej moci obchodník nenesie zodpovednosť za nedodržanie prevádzkovej doby. 

V. Ceny

  1. Na každej internetovej prevádzke obchodníka sú vždy aktuálne a platné ceny. Ceny sú konečné, tzn. vrátane DPH, príp. všetkých ďalších daní a poplatkov, ktoré musí kupujúci pre získanie tovaru zaplatiť.
  2. Akciové ceny platia do vypredania zásob pri uvedení počtu kusov akciového tovaru alebo po dobu časovo určenú.

VI. Nákup 

  1. Kupujúci kupuje tovar za cenu platnú v čase nákupu v internetovej prevádzke obchodníka. Kupujúci má možnosť sa pred vykonaním nákupu oboznámiť s celkovou cenou vrátane DPH a všetkými ďalšími poplatkami.
  2. Kupujúci je povinný si zakupovaný tovar po prevzatí od obchodníka, či doručovacej služby riadne prezrieť a skontrolovať.
  3. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho momentom prevzatia kupujúcim. 
  4. Nakupovať je možné výlučne v internetovom obchode obchodníka. 
  5. Obchodník si vyhradzuje právo prehlásiť kúpnu zmluvu za neplatne uzatvorenú, pokiaľ došlo ku zneužitiu osobných údajov, zneužitiu platobnej karty a pod., alebo z dôvodu zásahu správneho či súdneho orgánu, o takomto postupe bude kupujúci informovaný. Kupujúci berie na vedomie, že v uvedených prípadoch nemôže kúpna zmluva platne vzniknúť.  

VII. Zodpovednosť za vady 

  1. Ak sa obchodník a kupujúci nedohodnú inak, spotrebiteľ nemôže odstúpiť od zmluvy, ktorej predmetom sú tovary zakúpené v internetovom obchode inak, ako v súlade s Postupom vytknutia vady. 
  2. Obchodník zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má tovar v čase jeho nadobudnutia kupujúcim a ktorá sa prejaví pri užívaní tovaru do momentu jeho spotrebovania, najneskôr do dvoch rokov od nadobudnutia tovaru kupujúcim. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady, len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady, najneskôr do uplynutia dvoch rokov od nadobudnutia tovaru kupujúcim.
  3. Obchodník nezodpovedá za vady v prípade, ak: vada bola preukázateľne spôsobená kupujúcim, vada spočíva v kvalite, akosti, množstve a prevedení tovaru, ktorú nemôže ovplyvniť,   vada vznikla nesprávnym užívaním tovaru a/alebo v rozpore s návodom na obsluhu, vada vznikla po lehote podľa tohto článku VOP, vada nebola uplatnená včas, vadu mal tovar už v čase nadobudnutia tovaru kupujúcim, pričom kupujúci po jeho skontrolovaní túto vadu nevytkol už pri kúpe. V ostatnom sa zodpovednosť za vady spravuje Postupom vytknutia vady obchodníka.

VIII. Platobné podmienky 

  1. Obchodník akceptuje nasledujúce platobné podmienky: 
  •  platba kartou, 
  • platba v hotovosti. 
  • platba prevodom na účet,
  • platba dobierkou

Tovar zostáva do úplného zaplatenia a prevzatia majetkom obchodníka, avšak nebezpečenstvo škody na veci prechádza prevzatím tovaru kupujúcim. 

IX. Dodacie podmienky 

  1. Kupujúci je povinný prevziať tovar v súlade s kúpnou zmluvou osobne u obchodníka alebo za pomoci doručovateľskej služby bezprostredne po úhrade kúpnej ceny. Prevziať tovar je kupujúci oprávnený len v prípade úplnej úhrady kúpnej ceny tovaru.
  2. Spôsob dopravy si volí kupujúci sám pri vytváraní objednávky v internetovom obchode predávajúceho alebo pri inom spôsobe komunikácie.
  3. Výška nákladov na dopravu bude vždy oznámená kupujúcemu pri overovaní objednávky.

  X. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY

  1. Kupujúci je oprávnený bez uvedenia dôvodu odstúpiť od zmluvy do 14 pracovných dní odo dňa prevzatia tovaru. Odstúpenie od zmluvy musí byť uskutočnené písomnou formou, musí obsahovať všetky údaje slúžiace k identifikácii tovaru musí byť vo vyššie uvedenej lehote doručené spolu s tovarom na adresu predávajúceho resp. inú, ktorú predávajúci určí.
  2. Tovar nesmie byť poškodený, používaný, musí byť v pôvodnom obale a spolu s tovarom musí kupujúci odovzdať všetky dokumenty týkajúce sa predmetného tovaru (návod na obsluhu, záručný list, doklad o nadobudnutí a pod.), ktoré obdržal pri jeho kúpe. Kupujúci súhlasí a berie na vedomie, že písomnou formou sa v tomto prípade rozumie listina o odstúpení od kúpnej zmluvy podpísaná kupujúcim. Tovar sa nevracia na dobierku. Takto zaslaný tovar sa neprijíma a vracia späť.
  3. Pri dodržaní vyššie uvedených povinností kupujúceho, predávajúci prevezme tovar späť a do 15 dní odo dňa odstúpenia zmluvy cenu zaplatenú za tovar alebo preddavok, ktorý kupujúci uhradil za tovar, vráti kupujúcemu vopred dohodnutým spôsobom späť.
  4. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku najmä v nasledovných prípadoch:
  5. k ide o zmluvu, ktorej súčasťou je aj poskytnutie služby, ak sa služba začala plniť so súhlasom kupujúceho pred uplynutím lehoty na odstúpenie od zmluvy

b) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru alebo služieb, ktorých cena závisí od pohybu cien na finančnom trhu, ktoré predávajúci nemôže ovplyvniť

c) ak ide o zmluvu, ktorej predmetom je predaj tovaru zhotoveného podľa osobitých požiadaviek kupujúceho alebo tovaru určeného osobitne pre jedného kupujúceho, alebo tovaru, ktorý vzhľadom na jeho vlastnosti nemožno vrátiť

Predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť objednávku (odstúpiť od zmluvy) alebo jej časť ak:

a) tovar sa nevyrába alebo sa prestal vyrábať

b) zmenila sa cena dodávateľa tovaru

c) vystavená cena tovaru bola chybná

XI. ZÁRUKA A SERVIS

  1. Konkrétne záručné a servisné podmienky sú uvedené v príslušných záručných listoch vybraných tovarov, ktoré kupujúci obdrží pri kúpe tovaru.
  2. Vo všeobecnosti, pokiaľ v záručných listoch nie je uvedené inak, je záručná doba pre plnenie spotrebiteľských zmlúv stanovená na minimálne 24 mesiacov alebo zhora ohraničená dátumom spotreby tovaru. Kupujúcim je v tomto prípade osoba, ktorá nekoná v rámci predmetu svojej obchodnej alebo inej podnikateľskej činnosti. Reklamovať je možné len tovar zakúpený a zaplatený u predávajúceho. Pri uplatnení reklamácie je kupujúci povinný doručiť (pokiaľ to charakter tovaru umožňuje – zastavaný tovar) reklamovaný tovar čistý, mechanicky nepoškodený, v originálnom balení, vrátane manuálov, záručného listu, faktúry alebo iného dokladu o zaplatení tovaru predávajúcemu. Pri uplatnení reklamácie sa kupujúci riadi pokynmi uvedenými v záručnom liste.
  3. Oprávnenie na záruku zaniká v prípade, že k chybe došlo mechanickým poškodením výrobku, prevádzkovaním výrobku v nevhodných podmienkach, neodbornou montážou, nedodržaním príslušných noriem zo strany kupujúceho alebo osoby, ktorá kupujúcemu montáž vykonávala, alebo ak bol prevedený zásah do výrobku inou než oprávnenou osobou. Zo záruky sú tiež vyňaté chyby spôsobené živelnou pohromou a nesprávnym zaobchádzaním.
  4. V prípade uplatňovania reklamácie sa odporúča kupujúcemu telefonicky oznámiť predávajúcemu, že daný tovar vykazuje chybu a akým spôsobom sa prejavila. Na základe týchto informácií sa odporučí kupujúcemu ďalší postup pri vybavovaní reklamácie.

XII. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA

  1. Predávajúci si vyhradzuje právo zmeny ceny. Pri zmene ceny predávajúci kontaktuje kupujúceho. Kupujúci má právo pri takto upravených cenách objednávku stornovať.
  2. Kupujúci prehlasuje, že pred vyplnením alebo oznámením objednávky sa oboznámil s týmito všeobecnými obchodnými podmienkami a že s nimi súhlasí.
  3. Bez ohľadu na ostatné ustanovenia zmluvy, predávajúci nezodpovedá kupujúcemu za ušlý zisk, stratu príležitostí alebo žiadne iné nepriame alebo následné straty v dôsledku nedbalosti, porušenia zmluvy alebo vzniknuté iným spôsobom.
  4. Tieto všeobecné obchodné podmienky boli formulované a ustanovené v dobrej viere, za účelom splnenia zákonných podmienok a úprav korektných obchodných vzťahov medzi predávajúcim a kupujúcim. V prípade, ak sa preukážu kompetentným orgánom Slovenskej republiky niektoré ustanovenia týchto podmienok ako neplatné alebo nevynútiteľné, a to celkom alebo čiastočne, platnosť a vynútiteľnosť ostatných ustanovení a zvyšné časti príslušného ustanovenia tým zostávajú nedotknuté.
  5. Práva kupujúceho (spotrebiteľa) vo vzťahu k predávajúcemu vyplývajúce zo zákona o ochrane spotrebiteľa č. 634/1992 Zb. v znení neskorších zmien a predpisov a zákona o ochrane spotrebiteľa pri podomovom predaji a zásielkovom predaji č. 108/2000 Z.z v znení neskorších zmien a predpisov, zostávajú týmito podmienkami nedotknuté. 
  6. Právne vzťahy a podmienky tu výslovne neupravené ako aj prípadné spory vzniknuté z neplnenia týchto podmienok sa riadia príslušnými ustanoveniami Obchodného alebo Občianskeho zákonníka.
  7. Predávajúci a kupujúci sa dohodli, že plne uznávajú komunikáciu na diaľku – telefonickú, faxovú (vrátane ručne vypísanej objednávky), elektronickú formu komunikácie, najmä prostredníctvom elektronickej pošty a internetovej siete ako platnú a záväznú pre obe zmluvné strany.
  8. Všetky osobné údaje poskytnuté kupujúcim v rámci objednávky tovaru či registrácie prostredníctvom internetového obchodu www.skakavky.sk sú zhromažďované, spracovávané a uchovávané v súlade so zákonom č. 122/2013 Z.z. o ochrane osobných údajov.
  9. Odoslaním objednávky, resp. uzatvorením kúpnej zmluvy, dáva kupujúci v súlade so zák. č. 122/2013 Z.z. súhlas predávajúcemu so spracovaním, zhromažďovaním a uchovávaním jeho osobných údajov pre účely uzavretia kúpnej zmluvy, vybavenia objednávok a súvisiacej komunikácie s kupujúcim.
  10. Kupujúci má právo na prístup k svojim osobným údajom, právo na ich opravu, vrátane ďalších zákonných práv k týmto údajom.
  11. Predávajúci neposkytuje, nezverejňuje a nesprístupňuje osobné údaje kupujúcich žiadnej ďalšej osobe, s výnimkou: spoločností zabezpečujúcich prepravu tovaru, ktorým sú osobné údaje kupujúcich odovzdávané v minimálnom rozsahu potrebnom na účely doručenia tovaru.

8.10. Súhlas so spracovaním osobných údajov a zasielaním obchodných informácií je udelený na dobu neurčitú a je možné ho kedykoľvek zdarma odvolať výslovným a určitým prejavom v písomnej forme adresovanej predávajúcemu, a to poštou, telefonicky alebo elektronicky na e-mail info@skakavky.sk Odvolaním súhlasu so spracovaním osobných údajov dôjde zároveň k zrušeniu registrácie.

8.11. Kupujúci má právo obrátiť sa na predávajúceho so žiadosťou o nápravu, ak nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybavil jeho reklamáciu alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva.

Ak predávajúci na žiadosť kupujúceho odpovie zamietavo alebo na ňu do 30 dní odo dňa jej odoslania neodpovie vôbec, kupujúci má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu (ďalej len „ARS“).

Formou ARS môžu byť riešené iba spory vyplývajúce zo zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom) a spory s touto zmluvou súvisiace, s výnimkou sporov podľa ust. § 1 ods. 4 zákona č. 391/2015 Z.z. a sporov, ktorých hodnota neprevyšuje 20 EUR. Návrh na začatie ARS sa podáva k subjektu ARS podľa ust. § 3 citovaného zákona, a to za pomoci k tomu určenej platformy alebo formulára, ktorého vzor tvorí prílohu č. 1 citovaného zákona.

Subjekt ARS môže od kupujúceho požadovať úhradu poplatku za začatie ARS, maximálne však do výšky 5 EUR s DPH. Ak sú na ARS príslušné viaceré subjekty, právo voľby, ktorému z nich podá návrh, má kupujúci. Okrem ARS má spotrebiteľ právo obrátiť sa na vecne a miestne príslušný všeobecný alebo rozhodcovský súd. Platforma ARS je dostupná na internetových stránkach: https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/resolve-your-consumer-complaint/alternative-dispute-resolution-consumers_sk


V Nových Zámkoch, Platí od: 1.7.2024